מהן תוכניות שותפים בפורקס?

אפר 7, 2013 מאת

מהן תוכניות שותפים בפורקס?

תוכניות שותפים בפורקס קיימות כבר זמן רב והן למעשה אחד ממנועי הצמיחה של ברוקרים אינטרנטיים המציעים מסחר בשוק הפורקס המרתק והדינמי.

שותפים נקראים באנגלית Affiliates וזהו למעשה מודל שיווקי ותיק מאוד הקיים בקנה מידה אדיר ברשת האינטרנט אך גם מחוץ לרשת, תכניות שותפים קיימות עבור רשתות פרסום, מגוון אדיר של אתרים מסחריים וכאמור גם בשוק הפורקס.

תוכניות שותפים בפורקס מאפשרות לאנשים פרטיים כמו גם לעסקים ויזמים לייצר הכנסות על ידי הפנייה של גולשים לאתרי ברוקרים אינטרנטיים ומכך שחלק מגולשים אלו יהפכו לסוחרים פעילים ומשלמים.

תוכניות שותפים בפורקס פועלות כך שלשותף יש אינטרס ברור ומשמעותי להפנות תנועה אשר תיצור לברוקר לקוחות אשר משקיעם באופן שוטף ופעיל ומפקידים כסף לחשבון המסחר שלהם.

בניגוד למודלים אחרים של תכניות שותפים, בפורקס התמריץ לשותף מוענק – בצורת כסף כמובן – רק כאשר גולש שהגיע דרך פרסום או שיווק של השותף הופך ללקוח פעיל ומשלם.

למי זה מיועד?

באופן כללי ובדומה לתכניות שותפים בתחומים אחרים באינטרנט, בהחלט ניתן לומר כי תוכניות שותפים בפורקס מתאימות לכל אחד. כמובן יש צורך בלמידה של התהליך ושל הדרכים ליצירת תנועת גולשים איכותית ואי אפשר בלי לדעת לפעול ולתפעל ברשת.

בפועל, פעילות במסגרת תכניות שותפים מתאימות למשל לבעלי אתרים שרוצים לייצר הכנסה נוספת מהאתרים, למפרסמים אינטרנטיים, למשווקים באינטרנט או בערוצים מרובים, למשווקים שפועלים מחוץ לרשת (אלו "תוקפים" לרוב סוחרים פוטנציאליים באמצעים מתקדמים ואישיים יותר) וכיוצא באלו.

איך זה פועל – המודל הכללי של תוכניות שותפים בפורקס

למעשה, אין כמעט חשיבות לאופן שבו שותף יוצר תנועה לברוקר האינטרנטי, העיקר שיגיעו גולשים לעמודים המתאימים ויבצעו "המרה", קרי יהפכו ללקוחות רשומים ופעילים אשר סוחרים עם כסף אמיתי שהפקידו לחשבונם.

שותפים מייצרים את התנועה הזו באמצעים שונים שעיקרם שיווק ממומן ברחבי האינטרנט באתרים רלבנטיים, פרסום ממומן בגוגל, הטעמת תכנים איכותיים הכוללים לינקים ספציפיים לברוקר כזה או אחר ועוד שלל מאמצי שיווק אינטרנטיים.

באמצעות מערכת טכנולוגית מתקדמת ואמינה (יש אינספור מערכות פרטניות) העוקבת אחר הקישורים הספציפיים שמהם הגיע כל גולש וכל לקוח פעיל לברוקר – לכל שותף יש קוד או פרמטרים מסוימים ליישום בקישור – הברוקר והשותף עוקבים אחר הביצועים של קמפיין וניתן לעקוב בקלות אחר התגמולים המגיעים לשותף וכמה סוחרים פעילים הביא.

תוכניות שותפים בפורקס פועלות כך שהתגמול לשותף הוא ראשית בצורת עמלה כללית עבור כל לקוח שנרשם ומפקיד כסף לחשבון המסחר שלו – זה מה שנקרא עלות לפעולה, העמלה יכולה להיות למשל 100$ ויכולה להיות גם בסכומים נמוכים או גבוהים מכך.

המשך התגמול, שלרוב קיים בתכניות שותפים בפורקס, הוא בצורת Rev Share (חלוקה בהכנסות), כך השותף מקבל אחוז מסוים מסכומי ההפקדה/המסחר של הלקוח שהגיע דרכו לברוקר – או לתקופה/סכום מוגבל או לכל אורך "חייו" של הלקוח.

מודל התגמול משתנה מברוקר לברוקר וחשוב לבחון אותו היטב, יש המציעים רק חלוקה בהכנסות או רק עמלה ראשונית ויש המציעים שילוב של השניים.

מה השותף מקבל לצרכי השיווק?

זו שאלה חשובה מאוד, גם למקצועני שיווק ואינטרנט ותיקים ובעיקר לשותפים עם מעט ניסיון.

מרביתן של תוכניות שותפים בפורקס כוללות חומרים וסיוע המתקבל מהברוקר עצמו – כמעט לכל הברוקרים יש תכניות שותפים או תכניות שיתופי פעולה שונות (למשל תכניות מציגים עסקיים – IB – שמהותם ניהול מסחר בנפרד מהברוקר הראשי אך על גבי התשתיות הטכנולוגיות שלו).

כך למשל ניתן לקבל תכנים גרפיים לפרסומות, כלים טכנולוגיים לניתוח ומעקב ביצועים, קשר אישי למחלקת השיווק אצל הברוקרים השונים וכן הלאה.

בהחלט יש חשיבות במסגרת תוכניות שותפים בפורקס לאיכות הברוקר ולמערכות הטכנולוגיות שהוא מציע ללקוחותיו. כך אפשר ליצור זרם הכנסות איכותי ויציב ולספק לגולשים הרלבנטיים ערך למה שהם מחפשים.

מאמרים קשורים

Tags

Share This